Besh yillik o‘qishdan so‘ng, Toshkentga qaytdim. 2006-yildan mahalliy aviakompaniyalar uchun mo‘ljallangan An-24 yo‘lovchi samolyotida ikkinchi uchuvchi bo‘lib ishladim. Uch yil davomida mamlakat ichkarisida Termiz, Urganch, Nukus, Qarshi, Samarqandga uchib keldim. Bir muncha vaqt o‘tgach, qisqa va o‘rta masofalarga mo‘ljallangan RJ-85 samolyotiga qayta tayyorlandim. Darvoqe, birinchi prezident bir paytlar shunday samolyotda O‘zbekiston viloyatlariga, qo‘shni davlatlarga uchgan. Birinchi xalqaro parvozim Bishkekga bo‘lgan.
Biz An-24 va RJ-85`ni «Sharqiy transport vositalari» deb ataymiz, chunki sovet dizayni Ukrainaning sharqiy qismida ishlab chiqilgan. Eng yaxshi uchuvchilar bilim, tajriba va professionallik darajasi kabi mezonlarga ko‘ra, «Boinglar» va «Aerobuslarni» o‘z ichiga olgan «g‘arbiy texnikalar»ni boshqarish uchun tanlab olinadi. Armiyada aytishadiku, general bo‘lishni orzu qilmaydigan askar bo‘lmaydi, deb, shuningdek bizda ham katta samolyotning komandiri bo‘lishni istamaydigan uchuvchining o‘zi yo‘q. Bu yangi imkoniyatlar demakdir: geografiya ancha keng, transkontinental va uzoq masofali parvozlarni amalga oshirish mumkin, samolyot dizayni yana-da puxta modernizatsiya qilingan.
Katta samolyotda Rossiya, Ozarbayjon, Gruziya, Isroil, Turkiya, Xitoy, Janubiy Koreya, Yaponiyaga uchganman. Mening sevimli va ayni paytda eng uzoq reysim bu «Toshkent-Nyu-York» yo‘nalishi bo‘lgan. Parvoz 12 soat davom etadi, shamolli va qorli havoda u 13 soatgacha borishi mumkin.
Materialga izohlar