O‘zbekistonda elektron tijoratning rivojlanishi keyingi yillarda sezilarli o‘zgarishlarni boshdan kechirdi va yangi cho‘qqilarni zabt etdi.

O‘zbekistonda internetdan foydalanuvchilar soni jadal sur’atlar bilan o‘sib bormoqda, bu esa elektron tijoratni rivojlantirish uchun zamin yaratmoqda. Statistika ma’lumotlariga ko‘ra, 2023-yil holatiga ko‘ra, mamlakatda internetdan foydalanuvchilar soni taxminan 23 millionni tashkil etadi, bu onlayn do‘konlarning potensial auditoriyasini sezilarli darajada oshiradi. O‘zbekiston hukumati raqamli iqtisodiyot, jumladan, elektron tijoratni rivojlantirishni faol qo‘llab-quvvatlamoqda. Infratuzilmani takomillashtirish, elektron to‘lov tizimlarini joriy etish, onlayn biznes ochish va yuritish tartib-taomillarini soddalashtirish choralari ko‘rildi. IT Park Uzbekistan a’zosi Behzod Ismoiliy 2022-yilda yaratgan Sliva.app Telegram boti foydalanuvchilarga o‘z biznesini ro‘yxatdan o‘tkazish va bevosita Telegram orqali bandlov xizmatlarini tashkil qilish uchun noyob imkoniyat yaratadi.

Sliva.app`ning asosiy xususiyatlari:

  • tadbirkorlar kompaniya, taklif etilayotgan xizmatlar, ish vaqti va boshqa muhim parametrlar haqida kerakli ma’lumotlarni taqdim etgan holda bot orqali o‘z bizneslarini ro‘yxatdan o‘tkazishlari mumkin. Bu mijozlar oldida imij yaratadi va biznesning onlayn mavjudligini samarali boshqarish imkonini beradi;
  • mijozlar Telegram orqali to‘g‘ridan-to‘g‘ri botda ro‘yxatdan o‘tgan kompaniyalarni osongina topishlari va xizmatlarni band qilishlari mumkin. Bu mijozlar uchun jarayonni soddalashtiradi, chunki ular kompaniyaning veb-saytiga tashrif buyurmasdan yoki uchinchi tomon ilovalaridan foydalanmasdan band qilishlari mumkin;
  • bot korxonalarni o‘z jadvallarini boshqarish vositalari bilan ta’minlaydi, bu ularga mavjud band qilish vaqtlarini belgilash va bandlikni kuzatish imkonini beradi. Bu rejalashtirish jarayonini soddalashtiradi va ikki marta band qilishdan qochishga yordam beradi;
  • bot korxonalarni yangi bandlovlar va boshqa muhim voqealar haqida xabardor qiladi, shuningdek, mijozlarga bo‘lajak bandlovlar haqida eslatib turadi, bu esa o‘tkazib yuborilgan uchrashuvlar sonini kamaytirishga yordam beradi;
  • ba’zi hollarda Sliva.app to‘lov tizimlari bilan integratsiyani taklif qilishi mumkin, bu esa mijozlarga xizmatlar uchun to‘g‘ridan-to‘g‘ri bot orqali to‘lash imkonini beradi va bu jarayonni yanada qulayroq qiladi.

“Ushbu xususiyatlar Sliva.app`ni o‘z imkoniyatlarini kengaytirish va mijozlar tajribasini soddalashtirishga intilayotgan kichik va o‘rta biznes uchun kuchli vositaga aylantiradi, bu ularga Telegram orqali xizmatlarni osongina band qilish va o‘z biznesini boshqarish imkonini beradi. Kelajakda botlar inventarizatsiyani avtomatik boshqarish, buyurtmalarni qayta ishlash va boshqa biznes tizimlari (masalan, SRP, ERP) bilan integratsiyalashuv kabi murakkabroq vazifalarni ham o‘z zimmasiga olishi mumkin bo‘ladi, bu esa qo‘lda boshqarishga bo‘lgan ehtiyojni kamaytiradi va operatsion samaradorlikni oshiradi”, — dedi loyiha asoschisi va bosh rahbari Behzod Ismoiliy.

Mijozlarning xatti-harakatlarini tahlil qilish, ularning ehtiyojlarini bashorat qilish va shaxsiy tavsiyalar berish uchun sun’iy intellektdan foydalangan holda botlar yanada aqlli bo‘lishi mumkin. Bu xizmat sifatini oshiradi va mijozlarning sodiqligini oshiradi.

Ushbu bot bilan Behzod Ismoiliy O‘zbekistonda biznesning raqamli transformatsiyasiga katta hissa qo‘shish bilan birga, ko‘rsatilayotgan xizmatlarning mavjudligi va sifatini oshiruvchi innovatsion yechimlarni tatbiq etishni ta’minladi. Uning loyihalari biznesni rivojlantirish uchun yanada qulay ekotizim yaratishga yordam berdi, bu esa kompaniyalarning zamonaviy raqamli dunyo talablariga moslashuvida muhim omil bo‘ldi.

Behzod Ismoiliy O‘zbekistonda raqamli texnologiyalarni targ‘ib qilishda muhim rol o‘ynadi, biznes uchun qulay raqamli platformalarni yaratishga hissa qo‘shdi. Uning strategik tashabbuslari tufayli mijozlarga xizmat ko‘rsatish sifatini sezilarli darajada yaxshilangan va xizmatlarni optimallashtirgan tizimlar ishlab chiqildi va joriy etildi. Bu korxonalarga nafaqat ichki bozorda raqobatbardoshligini oshirish, balki xalqaro maydonga chiqish, ularning o‘sishi va raqamli iqtisodiyotning jahon standartlariga moslashuvini tezlashtirish imkonini berdi.

Reklama huquqlari asosida.