D213 “Urganch — Xonqa — Hazorasp — Toshsoqa — Amudaryo — A380” avtomobil yo‘lini rekonstruksiya qilish loyihasi 294,1 million dollarga baholanmoqda. Bu prezidentning 13-noyabrdagi qaroridan kelib chiqadi.

Kutilganidek, yo‘lning bir qismi (0−81 km) rekonstruksiya qilinadi.

Loyihani amalga oshirish uchun Yevropa tiklanish va taraqqiyot bankidan 18 yil muddatga, to‘rt yillik imtiyozli davr bilan 238 million dollar miqdorida kredit jalb etildi. Dastlabki hisob-kitoblarga ko‘ra, 2041-yil noyabrigacha O‘zbekiston bankka asosiy qarz va foizlar uchun 382,68 million dollar to‘lashi kerak.

Uning realizatsiyasi 2 yillik kafolat muddati bilan 5 yilni (2024−2029) tashkil etadi.

Qarorda qayd etilishicha, dastlabki o‘rganish natijalariga ko‘ra, xarajatlarni 32,7 million dollargacha optimallashtirish imkoniyati aniqlangan. Prezident mazkur mablag‘ni Xorazm viloyatidagi D217 “Urganch — Gurlan — Mang‘it — Turkmaniston Respublikasi chegarasi” avtomobil yo‘lining 5 — 75 kilometrlik qismini rekonstruksiya qilish loyihasiga yo‘naltirish taklifini ma’qulladi.

Avtoyo‘llar qo‘mitasi va uning tarkibidagi “Avtoyo‘linvest” agentligi loyihani o‘z vaqtida, sifatli amalga oshirish, YeTTB kreditidan maqsadli va samarali foydalanish uchun mas’ul ijro etuvchi organ etib belgilandi.

Kreditni qaytarish, foizlar va boshqa to‘lovlar bilan bog‘liq xarajatlar respublika budjeti mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladi.

Prezident loyihaning texnik-iqtisodiy ko‘rsatkichlarini va YeTTB krediti bo‘yicha prognoz to‘lov jadvalini tasdiqladi.

Xorazm viloyati hokimligiga qo‘mita bilan birgalikda yashil hududlarni tashkil etish maqsadida rekonstruksiya qilinadigan avtomobil yo‘llarining yo‘l bo‘yi hududlarida iqlim sharoitlarini hisobga olgan holda 30 ming tup manzarali daraxt va buta ko‘chatlarini ekishni ta’minlash topshirildi.

Shu bilan birga, tashkil etilgan yashil hududlarni tegishli darajada saqlash bo‘yicha tashabbuskor jismoniy va yuridik shaxslar bilan shartnomalar tuziladi.

Avval xabar berganimizdek, qurilish ishlari yakunlangach, hozirgi bir qatorli 2-toifali yo‘l ikki qatorli 1-toifali avtomobil yo‘liga aylanadi. Shuningdek, bank mablag‘lari 4R156 yo‘li bo‘ylab yordamchi infratuzilmani modernizatsiya qilishga yordam beradi. Shuningdek, Amudaryo ustidan ko‘prik qurilishi kutilmoqda.

O‘zbekistonda bo‘lib turgan YeTTB prezidenti Odil Reno-Basso shunday degandi: “Biz ushbu loyihani qo‘llab-quvvatlaymiz, chunki u O‘zbekiston va Markaziy Osiyodagi strategik maqsadlarimizga javob beradi. Bu, shuningdek, Yevropa Ittifoqining Global Gateway tashabbusi bilan qamrab olingan global transport va logistika infratuzilmasi yechimlarining bir qismidir”.

2024-yil yanvar oyida Bryusselda bo‘lib o‘tgan YeI-Markaziy Osiyo transport sohasi investorlari forumida YeTTB kelgusi ikki-uch yil ichida Transkaspiy yo‘lagi infratuzilmasi va tegishli transport yechimlariga 1,5 milliard yevro sarmoya kiritishga tayyorligini bildirgandi.