3-dekabr kuni “Toshkent — Xo‘jakent — Toshkent” yo‘nalishida Rossiyada ishlab chiqarilgan yangi tezyurar EP3D shaharlararo elektropoyezd qatnovi yo‘lga qo‘yildi. Poyezd avvalgi to‘rtta safardan (ularning jadvali o‘zgarmagan) tashqari kuniga uch marta qatnaydi.
“Yangi poyezdning ishga tushirilishi mamlakat transport infratuzilmasini yaxshilash, yo‘lovchilarga zamonaviy, xavfsiz va qulay sayohat qilish yo‘lida muhim qadam bo‘ldi. 2025-yilda biz ushbu rusumdagi yana beshta poyezd sotib olamiz. Ular sayohat vaqtini sezilarli darajada qisqartirishi, sayohat sharoitlarini yaxshilashi va shaharlararo transportga bo‘lgan ortib borayotgan talabni qondirishi mumkin”, — dedi Toshkent janubiy vokzali boshlig‘i Doston Sotiboldiyev.
Demixovskiy mashinasozlik zavodida (Moskva viloyati) 2016-yildan buyon ishlab chiqarilayotgan EP3D elektropoyezdi noyabr oyi oxirida O‘zbekistonga yetib keldi. Bu 586 o‘rinli va umumiy sig‘imi 1154 yo‘lovchiga mo‘ljallangan oltita vagonli model bo‘lib, u eski ER9 seriyali poyezdlarga qaraganda 1,5 barobar kengroq. Poyezd 120 km/soat tezlikka erisha oladi, buning natijasida yo‘l vaqti 2 soat 15 daqiqadan 1 soatdan sal ko‘proqqa qisqardi.
Vagonlarning ichki maydoni kengaytirilgan, zinapoyalarga tortiladigan avtomatik eshiklar, qulayroq o‘rindiqlar, kattaroq bagaj javonlari, o‘rindiqlar orasidagi zaryadlash portlari, Wi-Fi va videokuzatuv kameralari mavjud.
Vagonlarda istalgan haroratni doimiy ushlab turish uchun iqlim nazorati va havoni zararsizlantirish funksiyasiga ega konditsionerlar mavjud.
Poyezd nogironlar yoki harakatlanish imkoniyati cheklangan odamlar uchun tutqichli ekologik toza hojatxona kabinalari bilan jihozlangan.
Kirish joyida vagonlar harakatlanish imkoniyati cheklangan odamlar uchun vositalar va velosiped joylashtirish moslamalari bilan jihozlangan.
Xodimlarning so‘zlariga ko‘ra, poyezdning zamonaviy jihozlari elektr energiyasini 20 foizga tejash imkonini beradi.
Yangi poyezd Toshkentning Janubiy vokzalidan jo‘nab, Shimoliy vokzal va “Salar” bekatida to‘xtab, so‘ngra oraliq to‘xtashlarsiz Xo‘jakentga yo‘l oladi.
“Toshkent — Xo‘jakent yo‘nalishini tanladik, chunki u eng mashhurlaridan biri va yil davomida juda band bo‘ladi. Hozircha biz faqat yo‘lovchilar ko‘p bo‘lgan eng katta bekatlarda to‘xtayapmiz. Kelgusida marshrutni yanada qulayroq qilish uchun boshqalarni ham qo‘shishni rejalashtirmoqdamiz”, — dedi “O‘zbekiston temir yo‘llari"ning elektron tijoratni rivojlantirish mutaxassisi Diyorbek Gaipov.
Yo‘l haqi kattalar uchun 20 ming so‘m, bolalar uchun 11,5 ming so‘m. Sayohat uchun ATTO sayohat kartasi (jamoat transportida sayohat qilish uchun ishlatiladi) orqali to‘lash yoki onlayn chipta xarid qilish mumkin.
O‘zbekistonda 2030-yilgacha temiryo‘l transportini modernizatsiya qilish bo‘yicha keng ko‘lamli dastur doirasida yana 30 ta ana shunday poyezd xarid qilish rejalashtirilgan. Ular boshqa yo‘nalishlarda ham faoliyat yuritadi, bu esa yo‘lovchilarga xizmat ko‘rsatish sifatini oshirishi kerak.