Toshkentdagi Islom Karimov nomidagi xalqaro aeroportda keng ko‘lamli rekonstruksiya ishlari olib borilmoqda. Yangi kargo-terminalni qurish, kirish yo‘llarini o‘zgartirish va jo‘nash terminalini rekonstruksiyalash rejalashtirilgan, buning natijasida u ikki baravar ko‘p yo‘lovchilarga xizmat ko‘rsatishi mumkin.
Rekonstruksiya ishlari ko‘pincha qurilishni noldan boshlab amalga oshirishdan ko‘ra qiyinroq. Uchish terminalining tomini rekonstruksiyalashda allaqachon mavjud bo‘lgan tom yopish qatlamlaridan to‘g‘ri foydalanish kerak edi, eski gidroizolyatsiyani demontaj qilish texnologik jihatdan qiyin bo‘lgan. Shuning uchun ballast tomidagi gidroizolyatsiya qatlamini o‘rnatish uchun Texnikol kompaniyasining qalinligi 2,0 mm bo‘lgan Ecobase V-UV PVX membranasi tanlandi.
Uchish terminalining tomini rekonstruksiyalashda allaqachon mavjud bo‘lgan tom yopish qatlamlaridan to‘g‘ri foydalanish kerak edi, eski gidroizolyatsiyani demontajlash texnologik jihatdan qiyin yedi. Shuning uchun vazifani soddalashtirish — mavjud gidroizolyatsiya ustiga yangisini yotqizish va ballast tomini jihozlash to‘g‘risida qaror qabul qilindi. Axir, Ecobase V-UV ning asosiy xususiyatlaridan biri — bu, shu jumladan, eski gidroizolyatsiya qatlamiga yotqizish qulayligi.
Ecobase V-UV PVX membranasi tanlanganining yana bir sababi, asosan, mavjud issiqlik izolyatsiyasi qatlamining yetishmasligi edi — vaqt o‘tishi bilan u notekis bo‘lib qolgan va yangi gidroizolyatsiyani yotqizishni qiyinlashtirgan. PVX membranasining afzalliklari bu noqulaylikni qoplashga imkon berdi. Yangi gidroizolyatsiya qatlami yuqori egiluvchanlik va mustahkamlikka ega — u o‘zining yaxlitligini, shu jumladan, notekis poydevorga yotqizilganda ham saqlaydi. Membrana nomidagi V-UV qisqartma so‘zi uning ultrabinafsha nurlariga chidamliligini ko‘rsatadi — agar ballast qatlami deformatsiyalansa, bu materialni shikastlanishdan himoya qiladi.
PVX membranasidan foydalanish ko‘p yillar davomida oqish va oraliq ta’mirlashga ehtiyoj sezmasdan davom etadigan tomni yaratadi. Aeroportni rekonstruksiyalashni 2025-yil oxirigacha yakunlash rejalashtirilgan. Rekonstruksiya yakunlangach, aeroportning o‘tkazish qobiliyati yiliga 13 million yo‘lovchiga ko‘payadi.
Sayt: technonicol.com
Reklama huquqlari asosida.