2024-yil yakuni bo‘yicha Xalq nazorati elektron portalida 32 534 nafar foydalanuvchi ro‘yxatdan o‘tgan (hisobot yili uchun +8412), deb xabar berdi “Gazeta.uz"ga Toshkent shahri hokimligi Raqamli rivojlanish departamenti.
O‘tgan yil davomida Toshkent shahri aholisidan 73 317 ta murojaat kelib tushgan, bu avvalgi yilga nisbatan 1,45 barobar ko‘p (2023-yil — 50 972 ta murojaat).
Jumladan, 1055 yagona dispetcherlik raqami orqali 14 966 ta murojaat (2023-yil — 10 418 ta murojaat) kelib tushgan, bu o‘tgan yil darajasidan 1,44 marta ko‘p.
Portaldagi murojaatlarning aksariyati erkaklardan kelgan — 75,1%, ayollardan sezilarli darajada kamroq — 24,9%. Shu bilan birga, ayollar ulushi 2023-yilga nisbatan 31,9 foizdan 24,9 foizga yoki 1,2 barobar kamaydi.
Eng faol yosh toifasi 35−44 yosh bo‘lib, bu barcha murojaatlarning 45,6 foizini tashkil qiladi, 25−34 yosh — 30,5 foiz, 45−54 yosh — 14,7 foiz, 17−24 yosh — 4,3 foiz, 55−64 yosh — 3,7 foiz, 65−74 yosh — 1,1 foiz, 75 yosh va undan keksalar qo‘ng‘iroqlarning 0,1 foizini tashkil qiladi.
2023-yilga nisbatan “45−54” va “55−64” yosh guruhlari faolligi biroz oshdi, “17−24”, “25−34” va “35−44” guruhlari uchun ko‘rsatkich biroz pasaydi.
2024-yilda murojaatlarning asosiy mavzulari quyidagilar bo‘ldi:
- murojaatlarning 35,5 foizi uy-joy kommunal xo‘jaligi muammolari bilan bog‘liq — uy-joy fondining holati, liftlarning ishlashi, isitish, issiq va sovuq suv ta’minoti va boshqalar (2023-yilda — 40,3 foiz);
- murojaatlarning 19,1 foizi — ekologik muammolar, ya’ni chiqindilarni noqonuniy utilizatsiya qilish, daraxtlarni kesish, suv oqimlarining ifloslanishi (7,5 foiz);
- murojaatlarning 9,3 foizi — avtomobil yo‘llari va piyodalar yo‘laklarining asfalt qoplamasi holati bilan bog‘liq (11,9 foiz);
- murojaatlarning 8 foizi — yo‘l harakatini boshqarish masalalari — svetoforlarning ishlashi, piyodalar o‘tish joylarining mavjudligi, eskirgan yo‘l va piyodalar belgilari (9,2 foiz);
- murojaatlarning 6,8 foizi — obodonlashtirish, hovlilar, istirohat bog‘lari va xiyobonlarni noto‘g‘ri saqlash, yashil maydonlar va kanallar qirg‘oqlarini parvarish qilishning yomonligi (2,2 foiz);
- murojaatlarning 3,6 foizi — muhandislik kommunikatsiyalari holati va ularda amalga oshirilgan ta’mirlash ishlari sifati (8,2 foiz);
- murojaatlarning 1,5 foizi — obyektlarni noqonuniy qurish va qurilish normalari va qoidalarini buzish masalalari (2,6 foiz);
- murojaatlarning 1,6 foizi — jamoat transporti (1,8 foiz).
- murojaatlarning 1 foizi — noto‘g‘ri ko‘cha yoritgichlari (1 foiz).
Eng ko‘p murojaatlar Yunusobodda — 10457 ta yoki umumiy hajmning 14,3 foizi, Yashnobod — 9140 yoki 12,5%, Mirzo Ulug‘bek — 8860 yoki 12,1% va Chilonzor — 7977 yoki 10,9%. Shahar aholisining 41,8 foizi istiqomat qiluvchi ushbu to‘rtta tuman fuqarolarning barcha hisobotlarining 49,8 foizini tashkil qiladi.
Undan keyingi o‘rinlarda: Olmazor — 5992 yoki 8,2%, Uchtepa — 5953 yoki 8,1%, Sergeli — 5501 yoki 7,5%, Shayxontohur — 5301 yoki 7,2%, Mirobod — 5031 yoki 6,9%, Yakkasaroy — 3946 yoki 5,4%, Yangixayot — 3363 yoki 4,5%, Bektemir — 1796 yoki 2,4%.
Qabul qilingan 73 317 ta murojaatning 69 026 tasi ishga yuborilgan, 4 260 tasi yoki 5,8 foizi esa moderatorlar tomonidan bir-birini takrorlash yoki portal qoidalariga rioya qilmaslik sifatida rad etilgan (2023-yil — 5,5%).
Olmazor tumanida 31 ta “shubhali” murojaat (0,06%) aniqlanib, portal moderatorlari tomonidan taqiqlangan. Avvalgi yillarda bunday holatlar qayd etilmagan.
Murojaatlarning 2967 tasi yoki 4,3 foizi bo‘yicha ijrochilar belgilanmagan holda maslahat va tushuntirishlar berilgan.
61 878 ta yoki 89,6% (2023-yil — 84%) murojaat bo‘yicha masalalar hal qilindi. Bektemir (barcha masalalarning 94,2 foizi hal etilgan), Uchtepa (94 foiz) va Yakkasaroy (90,6 foiz) tumanlari aholisidan kelgan murojaatlar bilan samarali ishlandi.
Hisobot yili yakuni bo‘yicha 1077 ta yoki 1,6% murojaat ko‘rib chiqildi (2023-yil — 2,3%). Murojaatlarning 3104 tasi yoki 4,5% (2023-yil — 4,9%) muddati o‘tgan.
Muddati o‘tgan barcha masalalarning 44,7 foizi yo‘l qoplamalarining sifati va piyodalar yo‘laklari holatiga, 17,5 foizi uy-joy kommunal xo‘jaligi masalalariga, 9,8 foizi yo‘l harakati xavfsizligini ta’minlashga, 5,9 foizi ekologiya masalalariga, 3,9 foizi kommunikatsiyalar va ochiq lyuklardagi ta’mirlash ishlaridan so‘ng qayta tiklanmagan asfaltga to‘g‘ri keladi.
2024-yil yakunlariga ko‘ra, eng muammoli tumanlar Yunusobod (573 ta masala muddati o‘tgan), Yashnobod (434), Chilonzor (377) va Mirzo Ulug‘bek (326) tumanlaridir. Ushbu to‘rtta hudud shahar bo‘ylab muddati o‘tgan barcha murojaatlarning 55,1 foizini tashkil qiladi.
2022-yildan buyon 8 ta savol, 2023-yildan beri esa 247 ta savol kechiktirilgan. Bu yerda ham hal etilmagan muammolarning asosiy qismi yo‘l qoplamasi sifati va piyodalar yo‘laklari holati — 42,5 foiz, uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish masalalari — 10 foiz, yo‘l harakati xavfsizligini ta’minlash masalalari — 8,4 foiz, aloqa va ochiq lyuklardagi ishlardan keyin tiklanmagan asfalt bilan bog‘liq — 7,2 foiz.
Tumanlar hokimliklarining xizmatlari, shahar kommunal xo‘jaligi tashkilotlari bundan mustasno:
- 57 265 ta murojaat qabul qilingan, 53 869 tasi ishga yuborilgan, 3 365 tasi rad etilgan, 31 tasi taqiqlangan;
- 50531 ta yoki 93,8% masala ijobiy hal etilgan (2023-yil — 90,3%);
- 2460 ta yoki 4,6% murojaatlarning muddati o‘tgan (2023-yil — 6,5%).
Aholi murojaatlarini ko‘rib chiqish bo‘yicha eng yaxshi natijalarga Uchtepa (98,5 foiz), Bektemir (98,3 foiz) va Sergeli (94,9 foiz) tumanlari hokimliklari erishdi.
Yunusobod (437 ta), Yashnobod (393 ta), Chilonzor (314 ta) va Mirzo Ulug‘bek (275 ta) tumanlari hokimliklarida eng ko‘p muammo hal etilmagan. Tuman hokimliklari muddatini o‘tkazib yuborgan murojaatlarning 57,7 foizi mana shu to‘rtta tumanga to‘g‘ri keladi.
2022-yildan beri 56 ta, 2023-yildan beri esa 206 ta savol kechiktirilgan.
Tuman hokimliklarining arxitektura, qurilish, yo‘l qoplamalari va kommunal xo‘jaligini rivojlantirish masalalari bo‘yicha mutaxassislari tomonidan:
- 46 742 ta murojaat qabul qilingan, 43 895 tasi ishga yuborilgan, 2 816 tasi rad etilgan, 31 tasi taqiqlangan;
- 40 933 ta yoki 93,3% savolga ijobiy javob berilgan (2023-yil — 80,2%);
- murojaatlarning 2118 tasi yoki 4,8 foizining muddati o‘tgan (2023-yil — 14,3%).
Tuman hokimliklarining uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish va obodonlashtirish masalalari bo‘yicha mutaxassislari tomonidan:
- 12 757 ta murojaat qabul qilindi, 12 001 tasi ishga yuborildi, 756 tasi rad etildi;
- 11199 ta yoki 93,3% masala ijobiy hal etildi (2023-yil — 94,8%);
- murojaatlarning 649 tasi yoki 5,4 foizining muddati o‘tgan (2023-yil — 2,3%).
2024-yilgi asosiy yo‘nalishlar doirasida quyidagi ko‘rsatkichlar shakllantirildi:
Uy-joy mulkdorlari shirkatlari, boshqaruv kompaniyalari va uy-joy kommunal xo‘jaligi korxonalarining ishi:
- jami 26 942 ta murojaat kelib tushdi, 25 994 tasi qabul qilindi;
- 25 146 ta yoki 96,7% murojaat ijobiy hal etildi (2023-yil — 96,1%);
- muddati o‘tgan ijro 544 ta yoki 2,1% ni tashkil qildi (2023-yil — 2,3%);
- 2023-yildan beri 25 ta murojaat muddati o‘tgan.
ekologik muammolar:
- 15 172 ta murojaat kelib tushdi, 13 990 tasi qabul qilindi;
- 13786 ta yoki 98,6% ijobiy hal etildi (2023-yil — 90,2%);
- muddati o‘tgan ijro 184 ta yoki 1,3% (2023-yil — 8,5%);
- 2023-yildan beri 1 ta murojaat muddati o‘tgan.
Yo‘l sirtining holati:
- 7431 ta murojaat kelib tushdi, 6791 tasi qabul qilindi;
- 4769 ta yoki 70,2% ijobiy hal etildi (2023-yil — 80,2%);
- 1386 tasi yoki 20,4% muddati o‘tgan (2023−13,7%);
- 2022-yildan beri muddati o‘tgan — 8 ta murojaat;
- 2023-yildan beri muddati o‘tgan — 140 ta murojaat.
Trafikni boshqarish muammolari:
- jami 6168 ta murojaat kelib tushdi, 5871 tasi qabul qilindi;
- ijobiy hal etilgan: 5522 ta yoki 94,1% (2023-yil — 90,2%);
- muddati o‘tgan ijro 303 ta yoki 5,1% (2023-yil — 8,5%);
- 2023-yildan beri muddati o‘tgan — 21 ta murojaat.
Toshkent shahri hokimligi Raqamli rivojlanish departamenti mutaxassislari tomonidan portalda olingan so‘rovlar bilan ishlash bo‘yicha har bir tuman reytingini aniqlash tizimi ishlab chiqildi.
Reyting 10 balli shkala bo‘yicha yettita ko‘rsatkich yuzasidan hisoblanadi: muddati o‘tgan masalalarning mavjudligi, hal qilingan masalalar soni, jon boshiga murojaatlar soni, obuna bekor qilinishi va h.k.
Uchtepa tumani yilni birinchi o‘rinda yakunladi (8,55 ball), bu tuman deyarli butun yil davomida — fevral oyidan boshlab birinchi o‘rinni egalladi. Ikkinchi va uchinchi o‘rinlarni Bektemir va Olmazor tumanlari (6,58 ball) bo‘lishdi.
Undan keyingi o‘rinlarda Yashnobod (5,94), Mirzo Ulug‘bek (5,91), Mirobod (5,63), Shayxontohur (5,49), Sergeli (4,38), Yangihayot (3,76), Chilonzor (3,57), Yakkasaroy (3,19) tumanlari.
Yunusobod tumani yilni oxirgi o‘rinda yakunladi (2,07).
Tuman reytingiga ta’sir qiluvchi muhim omillardan biri bu umumiy javoblar hajmidagi “obuna bekor qilinishi” deb ataladigan ulush hisoblanadi.
Eng kam ma’lumotli va rasmiy javoblar Yunusobod (17,6 foiz), Bektemir (10,8 foiz), Chilonzor va Olmazor (7,5 foiz) tumanlarida berilgan.
Eng kami Yangihayot (1,6%) va Uchtepa (1,9%) tumanlarida.
Hokimlikka bo‘ysunuvchi tashkilotlar bo‘yicha quyidagi natijalar qayd etildi:
Ijtimoiy tarmoqlar (asosan Telegram va Facebook) monitoringi natijasida 3995 ta muammoli savol aniqlangan (2023-yilda — 4471), ulardan 3992 tasi murojaat sifatida formatlangan va portalga yuklangan.
Shundan 3482 tasi yoki 87,2 foizi (2023-yil — 88,5%) ijobiy hal etilgan, 408 tasi yoki 10,2 foizi (2023-yil — 9,5%) muddati o‘tib ketgan.
Bu masalalar Uchtepa (97,5 foiz), Mirzo Ulug‘bek (94,4 foiz) va Shayxontohur (93 foiz) tumanlarida eng yaxshi hal etilgan. Eng yomoni Yunusobod tumanida (80,8%).
Ijtimoiy tarmoqlardagi eng salbiy murojaatlar Yunusobod (1162), Yashnobod (453), Chilonzor (435) va Mirzo Ulug‘bek (379) tumanlaridagi kommunal xizmatlar faoliyati bo‘yicha qayd etilgan. Ushbu to‘rtta tuman shahardagi barcha salbiy postlarning 60,8 foizini tashkil qiladi.
Xalq nazorati, shuningdek, bir yillik ish natijalari bilan o‘rtoqlashdi. Aholi tomonidan portalga yuborilgan muammolarni hal etish doirasida hokimliklar va tegishli tashkilotlarning tuzilmalari tomonidan:
- 857 dona betonlangan daraxt saqlab qolindi;
- 1225 ta daraxt kesilishining oldi olindi;
- 1963 ta svetofor ta’mirlandi;
- 489 ta piyodalar o‘tish joyi chiziqlari tiklandi;
- 328 ta uchastkada yo‘l belgilari tiklandi;
- 297 ta yo‘l belgisi va ko‘rsatkichlari ta’mirlandi;
- ko‘p xonadonli turar-joy binolaridagi 899 ta lift ta’mirlandi;
- 7441 ta o‘z-o‘zidan paydo bo‘ladigan maishiy va qurilish chiqindilari yo‘q qilindi;
- 5927 ta xonadonning issiqlik ta’minoti masalalari hal etildi;
- kommunikatsiyalar (suv ta’minoti, issiqlik magistrallari, elektr kabellari, kanalizatsiya)dagi 2939 ta buzilish va boshqa muammoli masalalar bartaraf etildi;
- yo‘llardagi 4769 chuqurcha va shikastlangan joylar ta’mirlandi.