3 декабрь куни «Тошкент — Хўжакент — Тошкент» йўналишида Россияда ишлаб чиқарилган янги тезюрар ЭП3Д шаҳарлараро электропоезд қатнови йўлга қўйилди. Поезд аввалги тўртта сафардан (уларнинг жадвали ўзгармаган) ташқари кунига уч марта қатнайди.

«Янги поезднинг ишга туширилиши мамлакат транспорт инфратузилмасини яхшилаш, йўловчиларга замонавий, хавфсиз ва қулай саёҳат қилиш йўлида муҳим қадам бўлди. 2025 йилда биз ушбу русумдаги яна бешта поезд сотиб оламиз. Улар саёҳат вақтини сезиларли даражада қисқартириши, саёҳат шароитларини яхшилаши ва шаҳарлараро транспортга бўлган ортиб бораётган талабни қондириши мумкин», — деди Тошкент жанубий вокзали бошлиғи Достон Сотиболдиев.

Демиховский машинасозлик заводида (Москва вилояти) 2016 йилдан буён ишлаб чиқарилаётган ЭП3Д электропоезди ноябрь ойи охирида Ўзбекистонга етиб келди. Бу 586 ўринли ва умумий сиғими 1154 йўловчига мўлжалланган олтита вагонли модель бўлиб, у эски ЭР9 серияли поездларга қараганда 1,5 баробар кенгроқ. Поезд 120 км/соат тезликка эриша олади, бунинг натижасида йўл вақти 2 соат 15 дақиқадан 1 соатдан сал кўпроққа қисқарди.

тошкент, электропоезд, эп3д, жанубий вокзал, хўжакент, тошкент-хўжакент

Вагонларнинг ички майдони кенгайтирилган, зинапояларга тортиладиган автоматик эшиклар, қулайроқ ўриндиқлар, каттароқ багаж жавонлари, ўриндиқлар орасидаги зарядлаш портлари, Wi-Fi ва видеокузатув камералари мавжуд.

тошкент, электропоезд, эп3д, жанубий вокзал, хўжакент, тошкент-хўжакент

Вагонларда исталган ҳароратни доимий ушлаб туриш учун иқлим назорати ва ҳавони зарарсизлантириш функциясига эга кондиционерлар мавжуд.

тошкент, электропоезд, эп3д, жанубий вокзал, хўжакент, тошкент-хўжакент

Поезд ногиронлар ёки ҳаракатланиш имконияти чекланган одамлар учун тутқичли экологик тоза ҳожатхона кабиналари билан жиҳозланган.

тошкент, электропоезд, эп3д, жанубий вокзал, хўжакент, тошкент-хўжакент

Кириш жойида вагонлар ҳаракатланиш имконияти чекланган одамлар учун воситалар ва велосипед жойлаштириш мосламалари билан жиҳозланган.

Велосипедларни ташиш учун жой.Велосипедларни ташиш учун жой.

Ходимларнинг сўзларига кўра, поезднинг замонавий жиҳозлари электр энергиясини 20 фоизга тежаш имконини беради.

тошкент, электропоезд, эп3д, жанубий вокзал, хўжакент, тошкент-хўжакент

Янги поезд Тошкентнинг Жанубий вокзалидан жўнаб, Шимолий вокзал ва «Салар» бекатида тўхтаб, сўнгра оралиқ тўхташларсиз Хўжакентга йўл олади.

«Тошкент — Хўжакент йўналишини танладик, чунки у энг машҳурларидан бири ва йил давомида жуда банд бўлади. Ҳозирча биз фақат йўловчилар кўп бўлган энг катта бекатларда тўхтаяпмиз. Келгусида маршрутни янада қулайроқ қилиш учун бошқаларни ҳам қўшишни режалаштирмоқдамиз», — деди «Ўзбекистон темир йўллари»нинг электрон тижоратни ривожлантириш мутахассиси Диёрбек Гаипов.

тошкент, электропоезд, эп3д, жанубий вокзал, хўжакент, тошкент-хўжакент

Йўл ҳақи катталар учун 20 минг сўм, болалар учун 11,5 минг сўм. Саёҳат учун АТТО саёҳат картаси (жамоат транспортида саёҳат қилиш учун ишлатилади) орқали тўлаш ёки онлайн чипта харид қилиш мумкин.

Ўзбекистонда 2030 йилгача темирйўл транспортини модернизация қилиш бўйича кенг кўламли дастур доирасида яна 30 та ана шундай поезд харид қилиш режалаштирилган. Улар бошқа йўналишларда ҳам фаолият юритади, бу эса йўловчиларга хизмат кўрсатиш сифатини ошириши керак.